Fornøyde kunder - 5 Stjerners selger
Den perfekte selgeren
Kundene kommer til deg, du er beryktet og anerkjent for din ærlighet, at du setter kunden i fokus, finner det produkt som er best for kunden. Du er den som bærer salgskulturen i bedriften, alle ser opp til deg og du lærer bort så godt du kan til dine medarbeidere. Er dette deg? Vil du ha slike selgere?
Tenker du langsiktig eller profitt i dag? De beste selgerne får kundene til å komme tilbake til bedriften, selv etter at de har sluttet der.
Hva gjør disse selgerne?
Veksler mellom å lytte og snakke.
Har nok tillit til seg selv og entusiasme til å overbevise og avslutte salget, uten å være for pågående eller tilbakeholden – balansert i sin kommunikasjon.
Lytter til kundens interesser, lar kunden være i fokus og blir sjelden for ivrig og selvsentrert.
Er fleksibel - håndterer både introverte og ekstroverte kunder og føler seg veltilpass uansett situasjon. Klarer å lese sine omgivelser godt.
Er emosjonelt stabil - er verken likegyldig eller hypersensitiv ovenfor påvirkning utenfra.
Er intuitive, vet når de skal snakke og når de skal tie stille, når de skal undersøke og når de skal respondere, når de skal kjøre på og når de skal holde tilbake.
Har stor påvirkningskraft og har flest fornøyde kunder.
Får kunden til å føle seg vell.
Tema jeg går gjennom for å skape 5 stjernes selgeren er:
Fasene som salget består av.
Salgsteknikk - strategi for å vinne kunden – hva gjør de beste.
Presentasjonsteknikk, hvordan bli en god kommunikator.
Moral og etikk - ærlighet varer lengst.
Hvilke rammebetingelser som skal til for å lykkes som selger.
Når dette er på plass og selgeren har tilfredsstillende kunnskap om produkt og løsninger ligger alt til rette for at alle skal bli fornøyde.
Ring meg på mobil 905 24 088 eller send e-post til ogh(a)ogh.no for mer info.